Siste dag i paradiset

Heisann! Nå har jeg snart kommet gjennom uka mi på Hawaii, har skjedd en del i det siste -noe jeg kan blogge om litt senere.

(Tror jeg glemte å nevne at på dag 5 avsluttet vi kvelden med en god middag på HardRock Cafe, nam!)

Uansett! Siste dag på Hawaii ble tilbrakt på stranda, shopping på marked og senere på en Loue out (Hawaiisk fest-ish). Der fikk vi masse mat og det var underholdning på scena hele kvelden

Dette var en fin avslutning på turen, og det var den siste kvelden vi alle var sammen. Jeg dro ikke før neste kveld, så neste dag ble også tilbrakt på stranda sammen med resten av gjengen som heller ikke skulle dra senere den kvelden (onsdags kveld). Hjemreisen var noe spesiell, og jeg fikk oppleve min værste skrekk. Kort fortalt: Ti på tolv  onsdagskveld lettet jeg med flyet til Phoenix, hvor jeg senere tok av til Houston i Texas. Til tross for at jeg ikke fikk sove på flyet fra Hawaii til Phoenix, gikk mellomlandingen veldig bra og jeg fant frem til gaten (til Houston) helt alene.  Jeg kom dermed til Texas, min siste mellomlanding, og fant gaten utrolig nok her også. Det var da ting begynte å skjære seg. Først mistet jeg iPhonen min. Takk og lov hadde jeg ikke kodelås på den slik at en snill mann fikk ringt noen av kontaktene mine og fikk tak i navnet mitt. Ble jo selvfølgelig ropt opp høytaleren også, ikke at det var så ille. Etter noen lange timer i Texas  ble
det til at flyet mitt fra Houston ikke ville ta av til Wichita pga snøstorm i Kansas. Ble fortalt at neste ledig flybillett til Wichita var to dager senere. Nå visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre eller hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg var nå, noe jeg hadde vært siden 1. mellomlandingem, helt alene i en ukjent flyplass i et fremmed land, panikken spredte seg og jeg kan helt ærlig si at tårene presset på mer og mer. Heldigvis møtte jeg på noen snille menn i 40-50-årsalderen (ja jeg vet, det høres noe skummelt ut, men de var virkelig verdens snilleste) som var mer enn villig ti lå hjelpe meg. Etter mye om og men endte det med at flyselskapet ga meg hotellrom ca 15 min unna flyplassen, med mat-penger og gratis taxi til og fra flyplassen. Jeg fikk også booket om flybilletten til dagen etter, ikke til Wichita men til Tulsa i Oklahoma (nabostaten). Hotellet var rene luksushotellet, og det var utrolig godt å legge seg etter nesten to dager uten noe søvn. Tina møtte meg neste dag i Tulsa hvor vi så skulle overnatte hos en av hennes venninner til neste dag. Selvfølgelig kom ikke kofferten min med flyet mitt til Oklahoma, den var kommet til Wichita. Sent lørdagskveld var jeg endelig trygt hjemme, noesom var mer enn deilig. Både på torsdag, fredag, mandag og tirsdag var skolen stengt pga snø, 'merica ass. Fikk tilsammen 2 ukers ferie:) Så alt i alt kan jeg jo si at selv om jeg nesten aldri har vært så redd som jeg var på et tidspunkt der, ordnet alt seg tilslutt og jeg tror jeg bare ble mye tøffere og mer selvstendig etter alt det. Jeg fikk jo også min 8.stat på lista mi over stater jeg har besøkt (ikke flyplasser), nemlig Texas.

Skal prøve å komme med en oppdatering om hva som har skjedd siste mnd i løpet av helgen, prøve!:)